Statuss:
Noslēdzies
4_3_ieguldijums_tava_nakotne_7_2.png

Projekta finansētājs: ERAF
Status: Aktīvs
Projekta nosaukums: Teritorijas revitalizācija Bauskas pilsētas Ziemeļu aglomerācijā
Projekta numurs: 5.6.2.0/19/I/004
Projekta programma/SAM: SAM: 5.6.2.specifiskais atbalsta mērķis „Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām’”
Projekta budžets: 3 081 266.25 EUR
Projekta budžeta sadalījums: ERAF finansējums 969 063.64 EUR, valsts budžeta dotācija 424 374.94 EUR, pašvaldības līdzfinansējums 1 301 485.52 EUR un projekta neattiecināmie izdevumi 386 342.15 EUR
Projekta mērķis

  • Projekta mērķis ir revitalizēt degradētās teritorijas Bauskas ziemeļu daļā, lai veicinātu investoru piesaisti, nodrošinātu uzņēmējdarbības aktivizēšanos.

Projektā plānotie rezultāti: degradētās teritorijas attīstība 2.31 ha apjomā, izveidotas 22 jaunas darbavietas un ieguldītas EUR 681 600,00 privātās investīcijas.

Galvenās aktivitātes

Atbilstoši „Autoceļu un ielu būvnoteikumi” – pārbūvei, ir paredzēts sekojošs būvdarbu apjoms:

  • pārbūvēt Mēmeles ielu no Kalna ielas līdz valsts vietējās nozīmes autoceļam V1005 (Līdz bijušajam ATU), kopā 1473 m garumā, un pārbūvēt Mēmeles ielas un V1005 krustojumu;
  • izveidojot rotācijas apli un pieejas krustojumam;
  • pretī AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” bāzei un trases beigās pie Plosta kapiem izveidot stāvvietu paplašinājumus, tai skaitā 1 stāvvieta cilvēkiem ar īpašām vajadzībām;
  •  ielas labajā pusē, atbilstoši projektēšanas uzdevumam un izbūves iespējām, apvienotais gājēju un veloceļš, kas no brauktuves atdalīts ar betona apmali un dabīgā akmens bruģa saliņu;
  • visā apvienotā gājēju un veloceļa garumā, atbilstoši Projektēšanas uzdevumam, paredzēta taktilā bruģa vadlīnija;
  • iepretī AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” ēkai, izbūvēta atpūtas vietu, kas aprīkota ar soliņiem un atkritumu urnām;
  • visā projekta teritorijā paredzēts veikt ielas apgaismojuma pārbūvi un jaunbūvi;
  • visā projekta teritorijā paredzēts atjaunot zaļo zonu;
  • atsevišķām nogāzēm, lai nodrošinātu noturību pret izskalojumiem, paredzēts nostiprinājums;
  • inženierinfrastruktūras izbūve, atrisinot virsūdeņu novadīšanu, izbūvēta lietus ūdens kanalizācija;
  • izbūvētas un pārceltas pazemes komunikācijas, tsk. kanalizācijas tīkli;
  • uzstādīti satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi;
  • nodrošināta vides pieejamība.

Arhitekts/Projektētājs:        SIA «BM- projekti»,

Būvnieks:                              SIA «VIA»,  

Būvuzraudzība:                     SIA «Balt Line Globe»

Īstenošanas laiks: 10.07.2019. – 31.12.2021
Koordinātors: Ilze Tijone
Kontaktinformācija: +371 20213021
 


Publicitāte

30.12.2021.

logo_ERAF(15).jpg

Oficiāli atklāta Mēmeles iela Bauskā

Pavisam nelielā pulkā, sanākot kopā galveno darbu veicējiem, Bauskas novada administrācijas speciālistiem un domes vadībai, 29.decembrī oficiāli tika atklāta pārbūvētā Mēmeles iela Bauskā.

Īsā, oficiālā pasākumā, tika sveikti projektā iesaistītie: projektētājs SIA "BM-projekti", būvnieks SIA "VIA" un būvuzraugs SIA "Balt Line Globe", kā arī iepriekšējās Bauskas novada domes vadība, administrācijas speciālisti, kuri strādāja, lai projekts tiktu realizēts un pašreizējā novada domes vadība un uzņēmēji.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis pateicās visiem speciālistiem un iesaistītajiem par darbu, uzsverot, ka iela ir nozīmīgs uzņēmējdarbības infrastruktūras veicināšanas objekts, kā arī vēl viena skaista vieta pilsētā, kur doties pastaigā.

Gandarījumu par paveikto neslēpa arī būvnieka SIA “VIA” pārstāvis Mārtiņš Miķelsons. “Par projektu kopumā - ir atjaunotas visas pazemes komunikācijas, sadzīves kanalizācija. Pilnībā atjaunoti apgaismojumi. Šie jaunie gaismekļiem ielai piedod īpašu auru un līdz ar to arī mums pašiem ir lielāks gandarījums šādā projektā piedalīties. Protams, liels paldies arī autoruzraudzībai, pasūtītājiem par sadarbību, kā arī lielu paldies saku saviem darbu vadītājiem,” sacīja M. Miķelsons.

1(19).jpg

Centrālā finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) Zemgales reģiona nodaļas vadītāja Liene Rulle uzteic lielisku sadarbību starp pašvaldību, CFLA un izpildītājiem. “Iedzīvotāji šo ielu ļoti aktīvi izmanto, tādēļ gribas pozitīvi vērtēt šos ieguldījumus, kurus ar Eiropas Savienības fondu finansējumu varam piesaistīt. Jāsaka, ka viens cilvēks nav darītājs, tādēļ redzu, ka Bauskā ir spēcīga komanda, kas ir iekļāvusies laikā un veiksmīgi projektu īstenojusi. Centrālās un finanšu līgumu aģentūras vārdā, saku paldies Bauskas novada domes priekšsēdētājam ar nedaudz simbolisku dāvanu – sāls podu, jo kopā jau esam apēduši pudu sāls un noteikti turpināsim to darīt. Paldies par padarīto un veiksmi turpmākajos darbos!”, tā Liene Rulle.

Projekta “Teritorijas revitalizācija Bauskas pilsētas Ziemeļu aglomerācijā” vadītāja Ilze Tijone stāsta, ka Mēmeles iela ir reģionālā autoceļa P87 Bauska - Aizkraukle posms, kas tika atjaunota no Mēmeles tilta līdz “Argo” veikalam.
“Visi projektā iesaistītie var ar gandarījumu paskatīties uz darba rezultātu, jo būvprojekts izstrādāts un realizēts, respektējot Bauskas vecpilsētas un Mēmeles upes klātbūtni. Atjaunotā teritorija nodrošina sabiedrībai brīvi pieejamu teritoriju ar īpašu kultūrvēsturisko, ekoloģisko un estētisko nozīmi rekreācijas, tūrisma aktivitāšu vai kvalitatīvas dzīves vides nodrošināšanai. Ne mazāk svarīgi - teritorija ir dabas parka „Bauska” turpinājums. Taču galvenais projekta mērķis tiek sasniegts radot iespējas uzņēmēju ieceru realizācijai un jaunu darbavietu nodrošināšanai,” tā I. Tijone.

2(17).jpg

Mēmeles iela ir stratēģiski nozīmīga tranzītiela, autoceļa Bauska-Aizkraukle posms, kas pārbūvēts 1473 metru garumā. Ielas sākumā izveidots apļveida krustojums. Projektā plānotie darbi tika uzsākti 2019.gada 11.decembrī. Divu gadu darba rezultātā uzlabota satiksmes drošība, veikta ielas pārbūve, izbūvējot melno segumu, atrisinot ūdens atvadi no brauktuves klātnes un nodrošinot ceļa segas ilgizturību. Atbilstoši būvnoteikumiem nodrošināta vides pieejamība. Būtiski, ka Mēmeles ielas rekonstrukcijas projektā pielietota cita kanalizācijas aku izbūves tehnoloģija brauktuves daļā.

Ielas garumā izveidoti stāvvietu paplašinājumi, tai skaitā cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Ielas labajā pusē, atbilstoši projektēšanas uzdevumam, izbūvēts apvienotais gājēju un veloceliņš, kas no brauktuves atdalīts ar betona apmali un dabīgā akmens bruģa saliņu.

Visā apvienotā gājēju ceļa garumā, izbūvēta taktilā bruģa vadlīnija, projekta teritorijā veikta ielas apgaismojuma izbūve, izbūvēta lietus ūdens kanalizācija, izbūvētas un pārceltas pazemes komunikācijas, kanalizācijas tīkli, uzstādīti satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi, atjaunota zaļā zona, nostiprinātas nogāzes, atsevišķām no tām, lai nodrošinātu noturību pret izskalojumiem, veikts nostiprinājums, atrisinot virsūdeņu novadīšanu.

Domājot par gājēju drošību, apļveida krustojumā  ir izbūvētas pamanāmas un izgaismotas gājēju pārejas. Vietām iestādīti koki, kas kalpos kā skaņas barjera ielas radītajiem trokšņiem. Uzstādītas ceļa zīmes un uzkrāsots ielas horizontālais apzīmējums. Garantijas laiks rekonstruētajai ielai ir pieci gadi.

Artūrs Dulbe,
sabiedrisko attiecību speciālists

Foto:
Marija Dūduma,
sabiedrisko attiecību speciāliste


21.12.2021.

logo_ERAF(15).jpg

Mēmeles iela iemirdzēsies svētku gaismās

Ar gaismas spēļu priekšnesumu 29. un 30. decembra vakarā no plkst. 16.00 līdz 21.00 Bauskas novada iedzīvotājus un viesus uz svētku pastaigu gaidīs atjaunotā Mēmeles iela.

Vizuālas projekcijas rotās VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” ēku, dažādi gaismu risinājumi pavadīs gājējus līdz atjaunotajam Mēmeles gājēju tiltiņam. Pastaigu aicinām baudīt, atbalstot vietējos uzņēmējus, līdzi ņemot siltos dzērienus no tuvējām kafejnīcām: „Aveņi”, „Taverna” un „Mūza”.

Memeles%20iela_2(2).png

Mēmeles ielas atjaunošana - investīcijas uzņēmējdarbības veicināšanai

Oktobrī satiksme abos virzienos Mēmeles ielā tika atjaunota pilnībā. Projektā paveikto var baudīt gan autobraucēji, gan gājēji un velobraucēji.

Gadu desmitiem Mēmeles ielas brauktuve bija sabrukusi un transportlīdzekļu kustība pa to notika tikai vienā virzienā. Pašvaldība rada iespēju piesaistīt Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļus un piešķīra arī budžeta līdzfinansējumu degradētās teritorijas atjaunošanai. Tika īstenots projekts „Teritorijas revitalizācija Bauskas pilsētas Ziemeļu aglomerācijā”. Revitalizācija – nozīmē sena apbūves kompleksa funkcionālu aktivizēšanu, ko veic, to pielāgojot jaunai sabiedriskai funkcijai.

Būtisks projekta īstenošanas un līdzekļu piešķīruma nosacījums bija ne tikai ielas pārbūve un vides sakārtošana, bet arī sadarbība ar vietējiem uzņēmējiem, kuri, šī projekta īstenošanas rezultātā, varēs paaugstināt ražošanas kapacitāti un veidot jaunas darba vietas Bauskas novada iedzīvotājiem. Kopumā paredzēts, ka līdz 2023.gada nogalei tiks izveidotas 22 jaunas darba vietas.

Mēmeles ielas sākumā darbojas vairāki uzņēmumi, kas investē savos uzņēmumos, radot arī jaunas darba vietas. Uzņēmuma SIA „HQ Chipper Parts” valdes priekšsēdētājs Andris Melbārdis atzina, ka ir gandarīts par uzņēmējdarbības apkārtējās vides pārvērtībām un uzlabojumiem. Kā projekta partneris viņš līdz 2023.gada beigām apņēmies izveidot 12 jaunas darba vietas. „Pašreiz investējam iekārtās un noliktajā termiņā savu saistību daļu izpildīsim”.  HQ Chipper Parts ir inovatīvs uzņēmums metālapstrādes nozarē.

Pilsētas Ziemeļu aglomerācijā atrodas arī uzņēmums SIA „Gastex”, SIA „KG Serviss”, SIA „VI un KA”, kas līdz 2023.gada beigām varētu izveidot jaunas darba vietas.

Projekta vadītāja Bauskas novada administrācijas Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ilze Tijone skaidro, ka, uzsākot ielas projektēšanu, liela vērība tika veltīta ne tikai ielas un inženierkomunikāciju atjaunošanai, bet arī apkārtējās vides sakārtošanai un piemērošanai iedzīvotāju vajadzībām. Ielas pārbūve tika veikta kompleksi, ņemot vērā Bauskas vecpilsētas tuvumu, Bauskas pilsētas upju ainavas un zaļās infrastruktūras tematisko plānojumu un, respektējot zaļās, zilās un pelēkās infrastruktūras mijiedarbību.

Atjaunota iela, izbūvēta promenāde

Mēmeles iela ir stratēģiski nozīmīga tranzītiela, autoceļa Bauska-Aizkraukle posms, kas pārbūvēts 1473 metru garumā. Ielas sākumā izveidots apļveida krustojums. Projektā plānotie darbi tika uzsākti 2019.gada 11.decembrī. Divu gadu darba rezultātā uzlabota satiksmes drošība, veikta ielas pārbūve, izbūvējot melno segumu, atrisinot ūdens atvadi no brauktuves klātnes un nodrošinot ceļa segas ilgizturību. Atbilstoši būvnoteikumiem nodrošināta vides pieejamība. Būtiski, ka Mēmeles ielas rekonstrukcijas projektā pielietota cita kanalizācijas aku izbūves tehnoloģija brauktuves daļā.

Ielas garumā izveidoti stāvvietu paplašinājumi, tai skaitā cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Ielas labajā pusē, atbilstoši projektēšanas uzdevumam, izbūvēts apvienotais gājēju un veloceliņš, kas no brauktuves atdalīts ar betona apmali un dabīgā akmens bruģa saliņu.

Visā apvienotā gājēju ceļa garumā, izbūvēta taktilā bruģa vadlīnija, projekta teritorijā veikta ielas apgaismojuma izbūve, izbūvēta lietus ūdens kanalizācija, izbūvētas un pārceltas pazemes komunikācijas, kanalizācijas tīkli, uzstādīti satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi, atjaunota zaļā zona, nostiprinātas nogāzes, atsevišķām no tām, lai nodrošinātu noturību pret izskalojumiem, veikts nostiprinājums, atrisinot virsūdeņu novadīšanu.

Domājot par gājēju drošību, apļveida krustojumā  ir izbūvētas pamanāmas un izgaismotas gājēju pārejas. Vietām iestādīti koki, kas kalpos kā skaņas barjera ielas radītajiem trokšņiem. Uzstādītas ceļa zīmes un uzkrāsots ielas horizontālais apzīmējums. Garantijas laiks rekonstruētajai ielai ir pieci gadi.

Projekta vadītāja I.Tijone atzīst, ka būvdarbu veicējs SIA „VIA”, pilnībā iekļāvies plānoto darbu grafikā, arī sadarbība kopumā bijusi ļoti veiksmīga.

Būvuzņēmēja pārstāvis SIA „VIA” ražošanas direktors Mārtiņš Miķelsons par darbu gaitu un rezultātu saka: „No būvniecības viedokļa var sacīt, ka būvobjekts nebija vienkāršs. Nereti līdzās vecajām inženierkomunikācijām bija jāizbūvē jaunas. Ne vienmēr pārslēgšanās no vecajām uz jaunajām komunikācijām noritēja kā plānots. Esam šo procesu izgājuši kopā: pasūtītājs, būvnieks un pilsētas iedzīvotāji”. M.Miķelsons atzīst, ka šis uzņēmuma līdzšinējam apjomam ir vidēji liels objekts, jo lielākais pasūtījumu veicējs ir uzņēmums VSIA „Latvijas Valsts ceļi”. Mēmeles iela ir īpaša ar promenādes izbūvi. „Rezultāts ir oriģināls vēsturisks piesitiens – gaismekļi un ietvju izvietojums Mēmeles krastā, kas paver skatu uz vecpilsētu upes otrā pusē. Un vēl  - ir labi padarīta darba sajūta”, secināja M.Miķelsons.

Uzlabojumi devuši ielai otro elpu

Projekta vadītāja I.Tijone ir gandarīta par paveikto, jo šī gadiem panīkusī iela un krastmala guvusi otro elpu, jo izbūvētā promenāde – celiņi, atpūtas vietas piesaista arvien vairāk gājēju un pastaigu cienītājus, kas izvēlas šo ielas posmu ģimenes pastaigām.

Savu vērtējumu vides uzlabojumiem sniedz baušķenieks, jaunais tētis Andis: „Atjaunotā Mēmeles iela ir izbūvēta ļoti kvalitatīvi. Pārvietoties pa ielu ar ratiņiem nav nekādu problēmu – ietvju nobrauktuves ir lēzenas, savienojumu vietas nolīdzinātas un nevienā vietā nav grūtību vai neērtību, pārvietojoties ar bērnu ratiņiem pa šo ielu. Esam priecīgi, ka Bauskā ir par vienu kvalitatīvu un arī skaistu pastaigu vietu vairāk. Priecē arī tas, ka zemākā līmeņa pastaigu taciņa ir nobērta ar smalkām šķembām. Arī tur var droši pastaigāties ar ratiņiem, skriet vai braukt ar velosipēdu.”

Mēmeles krasta jaunie vaibsti nākotnē noteikti piesaistīs arī tūristus. Īstenotais projekts ir ilgtermiņa ieguldījums pilsētas attīstībā.

Andra Matuļenko,
sabiedrisko attiecību speciāliste

27.10.2021

logo_ERAF(15).jpg

Bauskā atjaunota tranzītiela Aizkraukles virzienā.
 

Oktobra mēnesī atjaunota satiksme Mēmeles ielā, Bauskā. Mēmeles iela ir stratēģiski nozīmīga tranzītiela, kas pārbūvēta 1473 metru garumā, izveidots apļveida krustojums ar V1005 autoceļa krustojumu. Gadu desmitiem iela bija sabrukusi, un transportlīdzekļu kustība pa to notika tikai vienā virzienā. Ielas izbūve bija iespējama, jo vairāki uzņēmumi rūpnieciskajā teritorijā Mēmeles ielas sākumā nodrošina darbavietas un investē savās ražotnēs. Ielas pārbūve veikta kompleksi, ņemot vērā Bauskas vecpilsētas klātbūtni, izstrādāto „Bauskas pilsētas upju ainavas un zaļās infrastruktūras tematisko plānojumu” un respektējot zaļās, zilās un pelēkās infrastruktūras mijiedarbību.

Paralēli ielai ir izveidota ainaviska pastaigu taka gar Mēmeles upes krastu un koka skatu platforma, laipas un atpūtas vietas, aprīkotas ar soliņiem un atkritumu urnām. Infrastruktūra veicina arī tūrisma nozares attīstību un nodrošina vidi aktīvajai atpūtai un veselības veicināšanai.

2(7).jpg

Projekts uzlabo satiksmes drošību, tā ietvaros veikta ielas pārbūve, izbūvējot melno segumu, atrisinot ūdens atvadi no brauktuves klātnes un nodrošinot segas ilgizturību. Atbilstoši būvnoteikumiem nodrošināta vides pieejamība.

Ielas garumā ir izveidoti stāvvietu paplašinājumi, tai skaitā stāvvieta cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, ielas labajā pusē, atbilstoši projektēšanas uzdevumam, izbūvēts apvienotais gājēju un veloceliņš, kas no brauktuves atdalīts ar betona apmali un dabīgā akmens bruģa saliņu.

Visā apvienotā gājēju ceļa garumā, izbūvēta taktilā bruģa vadlīnija, projekta teritorijā veikta ielas apgaismojuma izbūve, izbūvēta lietus ūdens kanalizācija, izbūvētas un pārceltas pazemes komunikācijas, tsk. kanalizācijas tīkli, uzstādīti satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi, atjaunota zaļā zona, nostiprinātas nogāzes, atsevišķām no tām, lai nodrošinātu noturību pret izskalojumiem, veikts nostiprinājums, atrisinot virsūdeņu novadīšanu.

Domājot par gājēju drošību, apļveida krustojumā  ir izbūvētas pamanāmas un izgaismotas gājēju pārejas.  Vietām iestādīti koki, kas kalpos kā skaņas barjera ielas radītajiem trokšņiem. Veikta ceļa zīmju uzstādīšana un ielas horizontālo apzīmējumu krāsošana. Garantijas laiks rekonstruētajai ielai ir pieci gadi.

1(6).jpg

Kopējā Mēmeles ielas pārbūves summa ir 3 045 359,44 EUR, ERAF finansējums 969 063,64 EUR, valsts budžeta dotācija 424 374,94 EUR, pašvaldības līdzfinansējums 1 301 485,52 EUR un projekta neattiecināmie izdevumi 350 435,34 EUR.

Tehnisko projektu izstrādāja un autoruzraudzību nodrošināja SIA „BM- projekts”, būvuzraudzību īstenoja SIA „Balt Line Globe”,  un būvdarbus veica  SIA „VIA”. Mēmeles ielas atjaunošana ir viens no spilgtākajiem degradētas teritorijas atjaunošanas projektiem. Ielas rekonstrukcija ir ieguvums ikvienam pilsētas iedzīvotājam, paver plašākas iespējas tūrisma attīstībai un rada labvēlīgu vidi vietējās uzņēmējdarbības izaugsmei.
 

“Zaļā infrastruktūra ir stratēģiski plānota pilnīgi vai daļēji dabisku teritoriju tīkls kombinācijā ar citiem vides objektiem, kas ir izveidots un tiek pārvaldīts, lai sniegtu plašu ekosistēmu pakalpojumu klāstu.  Tas ietver zaļās zonas un citus fiziskus elementus sauszemes teritorijās. Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanā zaļās infrastruktūras pieejas izmantošana var sniegt ekoloģiskus, ekonomiskus un sociālus ieguvumus. Starp pārējām daudzsološām jomām ir klimata pārmaiņu mazināšana, ilgtspējīga zemes apsaimniekošana, ainavu saglabāšana, rekreācijas telpu attīstīšana, veselības, labklājības un kopienu attīstība un ekonomiskā attīstība kopumā.”

Ilze Tijone,
Bauskas novada administrācijas
Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja.


15.06.2021.

logo_ERAF(15).jpg

Mēmeles ielā iebraukt aizliegts, uz P-87 divi luksofori

Sakarā ar Mēmeles ielas pārbūves darbiem, autoceļa P-87 posmā pie Argo veikala un netālu no P-87 un Draudzības ielas krustojuma, līdz jūlija beigām darbosies luksofors.

Atgādinām, ka Mēmeles ielā līdz pat būvdarbu beigām (2021.gada nogale) autotransporta kustību, izņemot personām, kuras dzīvo Mēmeles ielā, aizliedz ceļa zīme – Nr. 301 "Iebraukt aizliegts".

DSC_0010(3).JPG

Artūrs Dulbe,
sabiedrisko attiecību speciālists


01.06.2021.

logo_ERAF(15).jpg

No 2.jūnija atsākas darbi Mēmeles ielā

Plānots, ka divu mēnešu laikā tiks paveikti atlikuši vides uzlabošanas darbi, virsmas uzklāšana ielai, ceļa zīmju uzstādīšana un brauktuves horizontālo apzīmējumu uzklāšana. Satiksmes organizācijas shēma: ŠEIT

Projekta galvenās aktivitātes:

  • pārbūvēta Mēmeles iela no Kalna ielas līdz valsts vietējās nozīmes autoceļam V1005 un veikalam Argo, pārbūvēts Mēmeles ielas un V1005 krustojums, izveidojot rotācijas apli un pieejas krustojumam, kopā 1473 m garumā;
  • pretī AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” bāzei un trases beigās pie Plosta kapiem izveidot stāvvietu paplašinājumus, tai skaitā viena stāvvieta cilvēkiem ar īpašām vajadzībām;
  • ielas labajā pusē, atbilstoši projektēšanas uzdevumam un izbūves iespējām, apvienotais gājēju un veloceļš, kas no brauktuves atdalīts ar betona apmali un dabīgā akmens bruģa saliņu;
  • visā apvienotā gājēju un veloceļa garumā, izbūvēta taktilā bruģa vadlīnija;
  • iepretī AS “Latvijas autoceļu uzturētājs” ēkai, izbūvēta atpūtas vieta, aprīkota ar soliņiem un atkritumu urnām;
  • visā projekta teritorijā veikta ielas apgaismojuma izbūve;
  • visā projekta teritorijā atjaunotas  zaļās zonas;
  • atsevišķām nogāzēm, lai nodrošinātu noturību pret izskalojumiem, paredzēts nostiprinājums;
  • veikta inženierinfrastruktūras izbūve, atrisinot virsūdeņu novadīšanu, izbūvēta lietus ūdens kanalizācija;
  • pārceltas pazemes komunikācijas, tsk. kanalizācijas tīkli;
  • uzstādīti satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi;
  • nodrošināta vides pieejamība.

Realizējot projektu, tiks veicināta pašvaldības ilgtermiņa stratēģijas īstenošana, tai skaitā teritoriju attīstība 2,31 ha platībā, 22 jaunu darbavietu izveide, 681 600,00 EUR privāto investīciju piesaiste.

Ilze Tijone,
Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja


05.05.2021.

logo_ERAF(15).jpg

Mēmeles ielas pārbūvē pielietotas jaunas tehnoloģijas

Mēmeles ielu ekspluatācijā nodos šajā vasarā un lielāko ieguvumu no ielas atjaunošanas gūs  iedzīvotāji un aktīvās atpūtas cienītāji.  Jau 2018.gadā, uzsākot ielas projektēšanu, liela vērība tika veltīta ne tikai inženierbūves atjaunošanai, bet arī apkārtējās vides sakārtošanai un piemērošanai iedzīvotāju vajadzībām.

Mēmeles ielas pārbūve ir guvusi daudz pozitīvas atsauksmes sociālajos tīklos. Taču viena no pēdējām nozīmīgām diskusijām ir par inženiertīklu kontrolakām, kas Bauskas pilsētā, tāpat kā daudzviet Latvijā, atrodas uz ielas braucamās daļas un rada neērtības braucējiem. 

Pieeja projektēšanā pamazām mainās un par šo problēmu daudz diskutē apvienība „Pilsēta cilvēkiem", kuras mērķis ir  veicināt labas pilsētvides ieviešanu Latvijā, lai droši, ātri un ērti nokļūtu no punkta A uz punktu B, neatkarīgi no tā, ar kādu transporta līdzekli pārvietojies - ej kājām, brauc ar velosipēdu, pārvietojies ar sabiedrisko transportu vai auto.

Vai kontrolakas uz ielas braucamās daļas var novērst?

Kā redzam uz valsts galvenā autoceļa A7 maģistrāles Bauskas pilsētā,  izbūvētās kontrolakas lielā skaitā  ir sabrukušas pārmēru lielās transporta intensitātes un kravu pārsvara rezultātā. Tas rada pamatotas iedzīvotāju asociācijas un bažas par ielu ilgtspēju un uzturēšanu nākotnē, jo pēc asfalta seguma maiņas autovadītāji sagaida, ka vismaz tuvākajos gados braukšana pa to būs ērta, gluda un patīkama.

Mēmeles ielā ir izmantotas cita aku izbūves tehnoloģija, kas Bauskā ir pielietotas tikai jaunajos projektos, piemēram, Lidlauka ielā.  Akas un vāku konstrukcijas ir paredzētas augstām dinamiskā slodzēm. Izbūvētais aku korpuss nav tieši saistīts ar vāka vai režģa korpusa lūkas pārsedzi – dinamiskā slodze un triecieni nereducējas uz aku, kas atspoguļojas ekspluatācijas gaitā uz ceļa seguma kvalitāti un nepasliktinās ilgtermiņā.

Vai varēja mainīt?

Mēmeles ielas būvprojekta izbūves apjomos paredzētie lietus ūdens kanalizācijas, sadzīves kanalizācijas, elektroapgādes un elektronisko sakaru tīklu aizsardzības un pārbūves darbi ir paredzēti tikai minimālajā nepieciešamajā apjomā, jo pastāvēja sabiedriskā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamās infrastruktūras bojāšanas risks. Tādējādi tika nodrošināta šo komunikāciju saglabāšana būvdarbu laikā un ekspluatācijas nepārtrauktība, neradot zaudējumus to īpašniekam, taču izbūvēt jaunus inženiertīklus vai palielināt jaudas nepieļāva programmas nosacījumi. Taču pie iespējas pārvietot visus inženiertīklus ir jādomā, vai pasūtītājs un nodokļu maksātāji par to būs gatavi samaksāt. 

Mēmeles ielas projekta īstenošana uzsākta 2019.gada 11.decembrī, pēc līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru. Ielas pārbūvi veic SIA „VIA”, pēc SIA „BM- projekti” izstrādātā būvprojekta, uzraudzības darbus objektā nodrošina SIA „BaltLine Globe”.  Būvdarbi noslēgsies 2021.gada vasarā.

Ilze Tijone,
Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja


17.11.2020.

logo_ERAF(15).jpg

Mēmeles ielas satiksmes organizācijas shēma tehnoloģiskā pārtraukuma periodā no 19.11.2020. līdz 2021.gada aprīlim: ŠEIT

02.11.2020.

logo_ERAF(15).jpg

Mēmeles ielas pārbūves darbus plānots pabeigt nākamā gada pirmajā pusē

Mēmeles ielas projekta pārbūves procesam visa gada garumā seko līdzi gan Codes, Vecsaules pagastu, gan Bauskas pilsētas iedzīvotāji, kas posmu izmanto nokļūšanai Bauskā vai kā pastaigu maršrutu.  Ielas izbūve bija iespējama, jo uzņēmēji ir apņēmušies radīt jaunas darbavietas. Projektā plānotie rezultāti- teritoriju attīstība 2,31 ha platībā, 22 jaunu darbavietu izveide, 681 600,00 euro privāto investīciju piesaiste. 

Teritorija ilgstoši bija degradēta un tās sakārtošana ir gaidīta vairāk nekā trīsdesmit gadus.  SIA „BM-projekts“ izstrādātajā projektā ir ietverta arī vides sakārtošana un labiekārtošana.  Izbūvējot kvalitatīvu virsūdeņu atvadīšanas sistēmu, tiek novērsta piesārņotu ūdeņu nokļūšana Mēmelē.  Iepriekš bija saglabājušies atsevišķi lietus atvades elementi, kas laika gaitā nolietojušies, aizsērējuši un vairs nepildīja savas funkcijas.

Satiksmes neaizsargātie dalībnieki gājēji un velobraucēji varēs izmantot ielas labajā pusē izbūvēto apvienoto gājēju un veloceļu 2,5 m platumā, kas atdalīts no brauktuves ar betona apmali. Vides pieejamībai visā ietves garumā iebūvēta taktilā bruģa vadlīnija 0.3m platumā. Ielas kreisajā pusē tiek veidotas gājēju ietves. Braucēju ērtībām iela kļūs izbraucama abos virzienos, tajā būs izbūvētas vairākas autostāvvietas un vēsturiskais ielas apgaismojums visā ielas garumā, respektējot Bauskas vecpilsētas tuvumu.

Kopš 2008.gada Bauskas pilsētā tika plānots Mēmeles ielas apļveida krustojums ar vietējo autoceļu V1005, arī šis satiksmes mezgls uzlabo satiksmes drošību, rotācijas apļa diametrs ir 40,60 m.

Projekta īstenošana uzsākta 2019.gada 11.decembrī, pēc Līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru. Ielas pārbūvi veic SIA „VIA”, pēc SIA „BM- projekti” izstrādātā būvprojekta, uzraudzības darbus objektā nodrošina SIA „BaltLine Globe”. Šogad darbi objektā tiks veikti līdz 46 nedēļai, lai pēc tehnoloģiskās pauzes 2021.gada pavasarī pabeigtu virsmas izbūvi, ielas marķēšanu un atlikušos darbus koka konstrukciju izbūvē.

Memelesiela.png
Memelesiela1.png
Memelesiela2(1).png
Memelesiela3(1).png
Memelesiela4.png
Memelesiela5.png

Informāciju sagatavoja:
Ilze Tijone
attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja
Foto:
Ilze Tijone


17.07.2020.

logo_ERAF(15).jpg

Mēmeles ielas pārbūve uzņem apgriezienus

Līdz jūlija sākumam Mēmeles ielas, autoceļa P87 Bauska - Aizkraukle posma pārbūves būvdarbi izpildīti 1,7 milj. EUR apmērā. Ceļa seguma izbūve paveikta 39% apmērā, gājēju un veloceliņa izbūve 37% apmērā, apmaļu izbūve 51% apmērā, caurtekas un konstrukcijas  37 % apmērā, sadzīves kanalizācija 88% apmērā,  kanalizācijas spiedvads 89% apmērā, apgaismojuma izbūves darbi 22% apmērā.

Intensīvi darbi notiek rotācijas apļa izbūvē. Notiek apvienotās gājēju un veloceliņa betona bruģakmeņu ieklāšanas darbi, divu gājēju tiltiņu būvniecība. Turpinās apgaismojuma līnijas un EST tīklu izbūves darbi, notiek ģeotekstilu ieklāšanas darbi.

Ir izbūvētas apmales, veikti nogāzes stiprināšanas darbi, pabeigta kāpju pamatkonstrukcijas betonēšana. Daļā ielas ieklāts asfalta segums.

Projekta ietvaros tiks izbūvēts apvienots gājēju un veloceliņš, savukārt zemākā līmenī, tuvāk upei, tiks izveidots promenādes celiņš ar šķembas pārklājumu. Tiks uzstādīti arī soliņi.

Realizējot projektu, pavirzīsimies pašvaldības ilgtermiņa stratēģijas īstenošanā, būs ieguvumi no vides uzlabošanās. Projektā plānotie rezultāti - teritoriju attīstība 2,31 ha platībā, 22 jaunu darbavietu izveide, 681 600,00 euro privāto investīciju piesaiste.

Projekta īstenošana uzsākta 2019.gada 11.decembrī, pēc Līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru. Ielas pārbūvi veic SIA „VIA”, pēc SIA  „BM- projekti” izstrādātā būvprojekta,  uzraudzības darbus objektā nodrošina  SIA „Balt Line Globe”.

Pēc teritorijas atjaunošanas, uzlabosies tās pieejamība, radot jaunas  iespējas gan ģimenēm, gan jaunu tūrisma maršrutu izstrādei.

1(11).png
2(11).png
3(7).png
4(5).png

Informāciju sagatavoja:
Artūrs Dulbe,
sabiedrisko attiecību speciālists
Foto:
Artūrs Dulbe


29.04.2020.

logo_ERAF(15).jpg

Turpinās būvdarbi Mēmeles ielā

Labvēlīgo laika apstākļu dēļ, nepārtraukti notiek Mēmeles ielas, autoceļa P87 Bauska - Aizkraukle posms pārbūve. Darbu izpilde maijā sasniegs vienu miljonu euro.

Galvenais projektā paveiktais: tiek izbūvēta brauktuve divvirzienu satiksmei, uzlabota transportlīdzekļu pārvietošanās un gājēju drošība, sadzīves kanalizācijas izbūve, uzsākta kanalizācijas spiedvada izbūve, lietus kanalizācijas posmu izbūve, apjomīgi darbi paveikti dzelzsbetona atbalstsienas izbūvē.

Darbi norit Mēmeles ielas pilnas ceļa segas izbūvē, veidojot ierakumu, ieklājot minerālmateriālus, ģeotekstilu, izbūvējot salizturīgo slāni un pamata kārtu. Uzsākti apgaismojuma līnijas un EST tīklu izbūves darbi. Uzsākta kāpņu izbūve, tai skaitā betonēšanas darbi.

Pēc teritorijas atjaunošanas, uzlabosies tās pieejamība, radot jaunas  iespējas gan ģimenēm, gan jaunu tūrisma maršrutu izstrādei.

Realizējot projektu, pavirzīsimies pašvaldības ilgtermiņa stratēģijas īstenošanā, būs ieguvumi no vides uzlabošanās. Projektā plānotie rezultāti- teritoriju attīstība 2,31 ha platībā, 22 jaunu darbavietu izveide, 681 600,00 euro privāto investīciju piesaiste.

Projekta īstenošana uzsākta 2019.gada 11.decembrī, pēc Līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru. Ielas pārbūvi veic SIA „VIA”, pēc SIA  „BM- projekti” izstrādātā būvprojekta,  uzraudzības darbus objektā nodrošina  SIA „Balt Line Globe”.

Fotogalerija: ŠEIT.

1(9).png

Ilze Tijone,
Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja

Foto:
Artūrs Dulbe,
Sabiedrisko attiecību speciālists


18.02.2020.

logo_ERAF(15).jpg

Turpinās satiksmes ierobežojumi Mēmeles ielā

Jauni satiksmes ierobežojumi Mēmeles ielā paredzēti no 18.02.2020 - 17.06.2020. Mēmeles ielas vidus posms būs slēgts satiksmei abos virzienos.

Satiksmes organizācijas shēma: ŠEIT

Untitled%20design%20(7).png

Artūrs Dulbe,
sabiedrisko attiecību speciālists


12.12.2019.

logo_ERAF(15).jpg

Uzsākti būvdarbi Mēmeles ielā

Mēmeles iela ir autoceļa P87 Bauska - Aizkraukle posms. Ceļu drošības audita ziņojumā ielas stāvoklis ir novērtēts kā slikts. Ielai ir ļoti slikts asfaltbetona segums, kas pāriet grants segumā, pa kuru organizēta vienvirziena satiksme, daļa posma ir bez ietves un apgaismojuma.  Ņemot vērā esošo brauktuves stāvokli, pārbūve Mēmeles ielai ir ļoti nepieciešama, jo iela ir bijusi daļēji slēgta jau vairākus gadu desmitus.

Untitled%20design%20(26).jpg

Īstenojot projektu, ielai visā garumā paredzēta brauktuve, kas nodrošina divvirzienu satiksmi, uzlabos transportlīdzekļu pārvietošanos un gājēju drošību. Pēc teritorijas atjaunošanas, uzlabosies teritorijas pieejamība, uzlabosies infrastruktūra arī tūrisma uzņēmējiem, radot iespēju jaunu tūrisma maršrutu izstrādei, pastaigu taku izveidei ģimenēm ar bērniem, aktīvās atpūtas mīļotājiem un  veselības veicināšanas grupām. Īstenojot projektu, tiks sniegts ieguldījums pašvaldības ilgtermiņa stratēģijas īstenošanā un veicinās degradētās teritorijas atjaunošanu, būs ieguvumi projekta teritorijas ekonomiskās un ainaviskās vides uzlabošanās.

Projektā paredzēta ielas pārbūve, inženierkomunikāciju pārbūve, satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzstādīšana, apgaismojuma tīklu izbūve, apvienota gājēju/ veloceliņu izbūve, virsūdens kanalizācijas izbūve, teritorijas labiekārtošana.

Projektā plānotie rezultāti- teritoriju attīstība 2,31 ha platībā, 22 jaunu darbavietu izveide, 681 600,00 euro privāto investīciju piesaiste.

Projekta kopējās plānotās izmaksas 3 230 463.44 euro, tai skaitā ERAF finansējums1 030 267,18 euro, valsts budžeta dotācija 451 180,82 euro, pašvaldības līdzfinansējums attiecināmo izmaksu segšanai 1 383 675,64 euro, kopā attiecināmās izmaksas 2 865 123,64 euro, pašvaldības līdzfinansējums neattiecināmo izmaksu segšanai 365 339,80 euro. Projekts tiks realizēts 25 mēnešus. 

Projekta īstenošana uzsākta 2019.gada 11.decembrī, pēc Līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru. Ja ļaus laika apstākļi, daļa no darbiem tiks veikti arī ziemas periodā.

Ielas pārbūvi veic SIA „VIA”, pēc SIA„BM- projekti” izstrādātā būvprojekta,  uzraudzības darbus objektā nodrošina  SIA „Balt Line Globe”.

Satiksmes organizācijas shēma Nr.1 (09.12.2019. - 15.03.2021.): ŠEIT
Satiksmes organizācijas shēma Nr.2 (07.01.2020. - 11.01.2020.): ŠEIT
Satiksmes organizācijas shēma Nr.3 (13.01.2020. - 14.02.2020.): ŠEIT 
Satiksmes organizācijas shēma Nr.4 (17.02.2020. - 17.06.2020.): ŠEIT

Ilze Tijone,
Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja
Foto: Artūrs Dulbe,
Sabiedrisko attiecību speciālists


memelesiela.jpg