komunālserviss

Turpinās Bauskas novada kapitālsabiedrību reorganizācijas process. SIA „Bauskas novada komunālserviss” no 1. septembra kļūst par vienīgo komunālo pakalpojumu sniedzēju visā Bauskas novada administratīvajā teritorijā.

Izņēmums ir sadzīves atkritumu apsaimniekošana. To Bauskas, Rundāles un Iecavas pagastu apvienību teritorijā nodrošinās SIA „Bauskas novada komunālserviss”, savukārt  Vecumnieku pagastu apvienības teritorijā – SIA „Eco Baltia Vide”.

Vienotais tālruņa numurs

Tiek ieviests vienotais tālruņa numurs – 8889 jebkādiem jautājumiem, kas saistīti ar pakalpojumu sniegšanu. Lai gan pēc 1. septembra kādu brīdi būs pieejami arī atsevišķi pašreizējie tālruņu numuri kapitālsabiedrībās, kas nodrošina pakalpojumus līdz 1. septembrim, tomēr iedzīvotāji tiek aicināti izmantot vienoto tālruņa numuru. Būtiski ir piezīmēt, ka par zvanu uz 8889 maksa netiek iekasēta.

Pakalpojumu sasniedzamība

  • Konsultāciju punkti. Klientu ērtībai darbosies četri konsultāciju punkti, kuros uzņēmuma speciālists konsultēs klientus klātienē, pieņems iesniegumus un skaitītāju rādījumus. Šajos punktos būs iespēja norēķināties par komunālajiem pakalpojumiem.
    • Bauskā, Salātu ielā 7A (SIA „Vides serviss” ēka);
    • Iecavā, Tirgus ielā 12 (SIA „Iecavas siltums” ēka);
    • Vecumniekos, Ceriņu ielā 9 (SIA „Mūsu saimnieks” ēka);
    • Pilsrundālē (Rundāles apvienības pārvaldes ēkā).
  • Pakalpojumu iecirkņi. Bauskā, Iecavā un Vecumniekos tiek veidoti pakalpojumu iecirkņi, kas nodrošinās būtiskākos pakalpojumus to daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem, kuras apsaimniekos SIA „Bauskas novada komunālserviss”. Iespēju robežās pakalpojumi tiks sniegti arī pārējiem iedzīvotājiem.
  • Avārijas dienests, kas nav struktūrvienība, bet gan iespēja likvidēt avāriju un novērst tās sekas ne tikai uzņēmuma darba laikā, bet arī ārpus tā (naktīs, brīvdienās un svētku dienās). Šis pakalpojums gan ir par papildu maksu un paredzēts, to daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem, kuras apsaimniekos SIA „Bauskas novada komunālserviss”.

Norēķinu kārtība par komunālajiem pakalpojumiem

Pakalpojumu rēķini par augustu. Pakalpojumu rēķinos par 2023.gada augustu, kurus klienti saņems septembra sākumā, pakalpojumu sniedzējs būs līdzšinējais. Ja līdz šim saņēmāt rēķinus no SIA „Vides serviss”, SIA „Mūsu saimnieks”, Valles aģentūras vai pašvaldības, tad arī septembra sākumā saņemtajos rēķinos pakalpojumu sniedzējs nemainās. Arī norēķinu konti, uz kuriem jāveic samaksa par šiem rēķiniem, paliek iepriekšējie. Aicinām šos rēķinus apmaksāt savlaicīgi.

Pakalpojumu rēķini par septembri. Pakalpojumu rēķinus par septembri un turpmākajiem mēnešiem jau izrakstīs SIA „Bauskas novada komunālserviss”. Ņemot vērā vērienīgo datu bāzu maiņu, iespējama rēķinu aizkavēšanās, taču ceram, ka ne ilgāk par 15. oktobri. Apmaksājot šos rēķinus, obligāti pievērsiet uzmanību rēķinos norādītajiem bankas kontu numuriem. Īpaši tas attiecas uz klientiem, kuri līdz šim pakalpojumu rēķinus saņēma no pašvaldības vai Valles aģentūras, jo, apmaksājot rēķinus par septembri, nauda būs jāpārskaita uz SIA „Bauskas novada komunālserviss” norēķinu kontiem, kas būs norādīti pakalpojuma rēķinā.

Maksājumi

  • Internetbankas. Maksājumi par pakalpojumu jeb rēķinu veicami uz tiem norēķinu kontiem, kuri norādīti pakalpojumu rēķinos. Aicinām nemeklēt citus norēķinu kontus ne kapitālsabiedrību, ne pašvaldības mājaslapās;
  • Veikalu tīkli. Maksājumus pieņems arī veikalu tīklos „Maxima” „Mego” un „Narvesen”, kā arī VAS „Latvijas pasts” nodaļās, uzrādot pakalpojuma rēķinu;
  • Skaidrā naudā. Joprojām būs iespēja rēķinus samaksāt skaidrā naudā konsultāciju punktos Bauskā, Iecavā, Vecumniekos un Pilsrundālē. Tiek paredzēta iespēja to attālāko ciemu iedzīvotājiem, kuriem nav iespēja rēķinus apmaksāt citos veidos, izmantot mobilā kasiera pakalpojumus (grafiks, ciemi un iekasēšanas punktu adreses tiks publicēti).

Rēķinu piegāde

  • Rēķini e-pastā. Rēķini e-pastā klientiem tiks nosūtīti bez maksas, pakalpojumu nodrošinās AS Unifiedpost;
  • Rēķini pa pastu. Rēķini papīra formā tiks nosūtīti uz klienta mājas adresi, par maksu (plānota 1,80 eiro), piegādās AS Unifiedpost;
  • Konsultāciju punkti. Tiem, kas kaut kādu iemeslu dēļ nebūs saņēmuši vai nozaudējuši rēķinus, tos būs iespēja saņemt konsultāciju punktos;
  • Klientu pašapkalpošanās portāli. Tiem klientiem, kas ir reģistrējušies pievienojamo kapitālsabiedrību piedāvātajos klientu pašapkalpošanās portālos (piemēram, Bill.me, mans „Vides serviss”, u.c.), būs iespēja pakalpojumu rēķinus apskatīt un izdrukāt arī šajās vietnēs.

Pēc reorganizācijas pabeigšanas tiek plānota vienota klientu pašapkalpošanās vietne mans.bnks.lv.

Parādi

Pašvaldības parādnieki. Tie klienti, kas ir palikuši parādā pašvaldībai vai Valles aģentūrai, par iepriekš (līdz 31. augustam) sniegtajiem pakalpojumiem, šos parādus maksā pašvaldības norēķinu kontos.

Kapitālsabiedrību parādnieki. Tie parādnieki, kas ir palikuši parādā par pakalpojumiem kādai no pievienojamām kapitālsabiedrībām, parādus maksā tajos norēķinu kontos, kas norādīti kārtējos pakalpojumu rēķinos.

Darbs ar parādniekiem. Apvienotajā uzņēmumā būs nulles tolerance pret parādniekiem. Tas nozīmē: ja parāds netiks nomaksāts trīs mēnešu laikā, tā piedziņa, bez īpaša brīdinājuma vai atgādinājuma, tiks nodota ārpustiesas parādu piedziņas komersantam. Tāpat informācija par parādniekiem bez brīdinājuma tiks nosūtīta Kredītuzraudzības birojam (KIB), tā ierobežojot parādniekiem iespējas ņemt kredītus vai līzingā iegādāties preces. Vienlaikus pret parādniekiem tiks celtas prasības tiesā, gan par parāda piedziņu, gan par īres līgumu izbeigšanu (pašvaldības dzīvokļu īrniekiem).

Nokavējuma procenti. Kā kompromiss samērā nesaudzīgai attieksmei pret parādniekiem plānota nokavējumu procentu atcelšana. Arguments šādai labvēlībai ir viens – dot iespēju parādniekiem iespējami ātri samaksāt parādu pamatsummu, nevis lielu daļu no iemaksātās summas novirzīt nokavējuma procentu samaksai. Uzņēmuma mērķis nav pelnīt uz parādnieku rēķina, bet panākt, lai rēķini tiktu atmaksāti savlaicīgi.

Visa informācija par saziņu un turpmāko norēķinu kārtību www.bnks.lv