Vecumnieku apvienības pārvalde
attēls

Septembra mēnesī, Vecumnieku apvienības pārvaldes teritorijā, tika organizētas tikšanās ar iedzīvotājiem, lai sniegtu detalizētāku  informāciju par izmaiņām pakalpojumu sniegšanas kārtībā pēc kapitālsabiedrību reorganizācijas (apvienošanas), informētu par apvienības aktualitātēm, kā arī, lai uzklausītu iedzīvotāju jautājumus un sniegtu uz tiem atbildes.

Tikšanās reizēs piedalījās SIA “Bauskas novada komunālserviss” (BNKS)  vadītājs Dzintars Cāzers, uzņēmuma pārstāvis Ziedonis Jankužs un Arvis Larionovs, Vecumnieku apvienības pārvaldes vadītāja Dace Šileika un pagastu nodaļu vadītāji.

Šajās tikšanās reizēs, sarunas ievadā BNKS valdes loceklis sniedza informāciju par aktualitātēm komunālo pakalpojumu sniegšanas kārtības izmaiņās, kā arī atbildēja uz klātesošo iedzīvotāju jautājumiem, skaidrojot BNKS uzņēmuma pamatdarbību un veiktās, plānotās izmaiņas pakalpojumus.

BNKS valdes loceklis Dzintars Cāzers: “Viens no BNKS pamatmērķiem ir veidot caurspīdīgu un atvērtu komunikāciju ar uzņēmuma klientiem. Mēs saprotam, ka komunālie pakalpojumi ir svarīga ikdienas sastāvdaļa ikvienam, it sevišķi laikā, kad tiek apvienoti septiņi uzņēmumi, kuri sniedz ikdienā svarīgus pakalpojumus - ūdensapgādi, siltumu, atkritumu apsaimniekošanu un citus pakalpojumus. Tādēļ aizvadījām vairākas klātienes tikšanās ar iedzīvotājiem, lai skaidrotu veiktās izmaiņas, to mērķus un arīdzan ieguvumus.”

BNKS organizētajās tikšanās reizēs valdes loceklis Dz. Cāzers informēja iedzīvotājus par to, ka No 2023.gada 1.septembra komunālo pakalpojumu sniegšanu Bauskas novadā nodrošina SIA “Bauskas novada komunālserviss”. Iedzīvotāji uzdeva dažādus jautājumus, no kuriem visbiežāk iedzīvotājus interesēja izmaiņas un jaunā ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu iesniegšanas kārtība. Tāpat jautājumi bija par ūdens zudumiem, tiešajiem norēķiniem, daudzdzīvokļu māju pārvaldīšanu, rēķinu sagatavošanas termiņiem, to saņemšanas un apmaksas kārtību. Klātienē ikvienam tika skaidrota katra individuālā situācija, papildus norādot, ka ikviens iedzīvotājs aktuālo informāciju jebkurā laikā var iegūt, ieskatoties BNKS mājaslapā - www.bnks.lv, zvanot uz vienoto informatīvo tālruni 8889, rakstot e-pastu uz info@bnks.lv, kā arī uzdodot interesējošos jautājumus klātiene klientu apkalpošanas centros.

Pakalpojumu rēķinus par septembri un turpmākajiem mēnešiem sagatavos un nosūtīs SIA “Bauskas novada komunālserviss”. Uzņēmuma vadītājs informēja, ka, ņemot vērā vērienīgo datu bāzu savienošanu un maiņu, iespējama rēķinu aizkavēšanās, taču plānots, ka rēķini tiks izsūtīti ne vēlāk kā līdz šā gada 20.oktobrim.

Ņemot vērā to, ka uzņēmumu apvienošanas procesu plānots noslēgt šā gada beigās, atsevišķos gadījumos ir noteikts pārejas periods, taču satraukumam nav pamata - BNKS aktīvi informē klientus par aktuālajām izmaiņām, turklāt jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām vērsties pie BNKS, izvēloties sev ērtāku saziņas formātu - telefoniski, elektroniski, klātienē utt. Klientu apkalpošanas speciālisti sniegs konsultācijas ikvienam!” uzsver Dz.Cāzers.

Pēc Dzintara Cāzera, sarunu ar iedzīvotājiem turpināja Vecumnieku apvienības pārvaldes vadītāja Dace Šileika.

attēls

Tiekoties ar iedzīvotājiem VALLES pagastā, iedzīvotāji informēja par piebraucamo ceļu pie skolas, kur nepieciešama seguma maiņa.

Savukārt KURMENES pagastā, iedzīvotāji norādīja, ka viņiem SIA “Eco Baltia Vide” esot novietojusi brūno BIO konteineri uz kura esot maldinoša informācija – sadzīves atkritumiem. Sazinoties ar atkritumu apsaimniekotāju, esam saņēmuši atbildi, ka atkritumu brigāde, veicot izbraukumu šajā maršrutā, apsekos teritoriju un novērsīs nepilnības.

Iedzīvotāji interesējās par centralizēto kanalizāciju un ūdens vadu. Vecumnieku apvienības pārvaldes vadītāja Dace Šileika iedzīvotājiem atklāja, ka šajā gadā ir bijis izsludināts iepirkums, kurā nepieciešams sākotnēji veikt topogrāfiju un projektēšanu, bet neviens projektēšanas uzņēmums nav pieteicies. Pašvaldības darbinieki solīja šo risināt.

STELPES pagastā iedzīvotāji izjūt vēlmi pēc bērnu laukumiem.

Stelpes pagasta iedzīvotāji interesējās par ģimenes ārsta praksi. D. Šileika skaidroja, ka pašlaik Stelpes pagastā nav, normatīvo aktu prasībām, atbilstoši aprīkotu telpu, lai ģimenes ārsts varētu ierīkot savu prakses vietu.

Tika pārrunāti skolēnu pārvadājumi.

D. Šileika klātesošos informēja par pagastu nodaļu vadītāju optimizāciju, kā arī par to, ka tiek plānots pārvaldes darbiniekus pārcelt uz skolas telpām.

MISAS ciematā ļoti liela iedzīvotāju interese bija saistībā par sētnieku.

Apvienības vadītāja skaidroja, ka vakance ir izsludināta, bet neviens uz šo amata vietu jau ilgāku laiku nepiesakās.

Ļoti liela iedzīvotāju interese bija saistībā par valsts ceļa pārbūvi, vai ir sākušies kādi tehniskie darbi un vai tiešām var cerēt uz asfaltu Misas ciema iedzīvotāji. Pašvaldības darbinieki skaidroja, ka Latvijas valsts ceļi drīzumā izsludinās iepirkumu un darbi varētu sākties jau tuvākajā laikā. Ceļa izbūves noslēgums ir paredzēts 2025. gada beigās.

Misas ciemata iedzīvotāji ir satraukti par 6. mājas veļas žāvētāja jumtu, tas esot kritiskā stāvoklī.

Šeit D. Šileika atzīmēja, ka iekšpagalmu labiekārtošana jānodrošina daudzdzīvokļu māju īpašniekiem. Šajā gadījumā svarīga ir vietējo iedzīvotāju iesaiste teritorijas labiekārtošanā un piederības sajūtas veidošanā. Pašvaldība katru gadu novadniekiem piešķir līdzfinansējumu projektu konkursa «Iedzīvotāji veido savu vidi» ietvaros.

Iedzīvotāji interesējās par Saules ielas apgaismojumu, cik tālu šis projekts ir pavirzījies. Pašvaldība informēja, ka līgums ir noslēgts ar SIA “Kvēle” un darbi tikšot uzsākti oktobrī.

Tiekoties ar iedzīvotājiem VECUMNIEKU pagastā izskanēja satraukums, ka daudzdzīvokļu mājas īpašnieki novieto mašīnas zaļajā zonā.

Iedzīvotāji interesējās, kā rīkoties, ja viņi vēlas izveidot stāvvietu savas mājas iekšpagalmā?

Pašvaldības darbinieki skaidroja, ja zeme pie daudzdzīvokļu mājas ir kopīpašums, tad iedzīvotāji droši var izveidot stāvlaukumu. Pirmais solis, kā visos ar kopīpašumu saistītajos jautājumos, ir mājas kopsapulces sasaukšana un nobalsošana par stāvlaukuma vai stāvvietu izveidi, kā arī vienoties par to, kur tiks ņemtas finanses stāvlaukuma ierīkošanai.

Lai varētu izbūvēt stāvlaukumu ir nepieciešams, lai par to nobalso vismaz 51% no dzīvokļu īpašniekiem, kā arī, jāievēro normatīvo aktu prasības.

Iedzīvotāji norādīja arī to, ka viņu skatījumā viena no lielākajām problēmām ir ātrums, ar kādu automašīnu vadītāji pārvietojas cauri ciemam. Iedzīvotāji ir novērojuši, ka kustības intensitāte pieaug, tāpēc viņi izteica nepieciešamību pēc ātrumvaļņu uzstādīšanas, ko arī D. Šileika ņēma vērā.

Runājot par ceļiem, izskanēja arī jautājums, vai ir plānoti kādi būtiski uzlabojumi ciemata ielām?

Iedzīvotāji tika informēti, ka Jaunajai ielai ir izsludināts iepirkums, kurā nepieciešams sagatavot tehnisko projektu un pēc tā apstiprināšanas sekos vērienīgi ielas pārbūves darbi.  

Ļoti liela iedzīvotāju interese bija par zaru un lapu dedzināšanu.

Lapu dedzināšana Bauskas novadā nav atļauta noteiktos laika periodos. Pašvaldības saistošajos noteikumos nr.15 «Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Bauskas novadā» ir minēts, ka atkritumu radītājiem un valdītājiem ir aizliegts jebkādā veidā dedzināt atkritumus, izņemot koksnes atkritumus (sausie koku, krūmu zari bez lapām, neapstrādātu kokmateriālu atkritumi), ievērojot šādus nosacījumus:

  • pilsētās un ciemu teritorijās koksnes atkritumu dedzināšana ugunskuros un dedzināšanas iekārtās atļauta no 15. septembra līdz 30. oktobrim un no 1. aprīļa līdz 15. maijam no plkst. 8.00 līdz 17.00;
  • lauku teritorijās koksnes atkritumu dedzināšana ugunskuros un dedzināšanas iekārtās atļauta no 15. septembra līdz 15. maijam.
attēls

Sarunas noslēgumā iedzīvotāji tika informēti par iedzīvotāju padomēm.

Lai veidotu ciešāku dialogu un sadarbību ar iedzīvotājiem, Bauskas novadā uzsākts iedzīvotāju padomju veidošanas process. Tas notiks vairākos posmos atbilstoši Pašvaldību likumam un Bauskas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem, kas apstiprināti 31. augusta domes sēdē.

Iedzīvotāju padomes galvenie pienākumi būs apzināt vietējo iedzīvotāju vajadzības, izskatīt iedzīvotāju ierosinājumus un informēt par to pašvaldību. Tā kā ikvienam attiecīgās teritorijas iedzīvotājam būs tiesības piedalīties padomes sēdēs, padomei būs jāinformē iedzīvotāji par padomes darbu, padomes sanāksmēm un to darba kārtību. Lai nodrošinātu visu ieinteresēto pušu līdzdalību jautājumu apspriešanā, uz padomes sēdi var tikt aicināti sabiedrisko organizāciju, uzņēmējsabiedrību, pašvaldības pārstāvji, domes deputāti. Padomei pēc pieprasījuma būs jāsniedz arī savs viedoklis un priekšlikumi Bauskas novada domei.

Iedzīvotāju padomei būs tiesības sagatavot lēmumu projektus izskatīšanai domē par savā kompetencē esošajiem jautājumiem; iesniegt iesniegumus pašvaldībai; ierosināt rīkot publisko apspriešanu. Padomes lēmumiem būs konsultatīvs raksturs.

Oktobrī pašvaldība izsludinās kandidātu pieteikšanos novada iedzīvotāju padomēm, D. Šileika aicināja iedzīvotājus aktīvi iesaistīties padomes veidošanā.

Tikšanās laikā, lielākoties, sarunas notika par un ap Bauskas novada komunālservisu, iedzīvotāji aktīvi iesaistījās diskusijās, brīžiem klausītāju jautājumi un replikas pārtrauca runātāju. Jautājumu tiešām bija daudz un dažādi – sākot no emocionāliem, satrauktiem līdz argumentētiem un pārdomātiem.

Liels paldies par atsaucību visiem Vecumnieku apvienības pārvaldes iedzīvotājiem.