Der zināt
bilde

Šogad Baltijas ceļam aprit 35 gadi. Antīkās tehnikas entuziasti no Igaunijas, Latvijas un Lietuvas atzīmē šo nozīmīgo un unikālo notikumu ar kopīgu seno spēkratu braucienu Baltijas ceļa maršrutā. Brauciena mērķis ir saliedēt mūsu tautas un iepazīstināt ar automašīnām un motocikliem, kas tika izmantoti Baltijas ceļa un Molotova-Ribentropa pakta (MRP) parakstīšanas laikā 1939. gada 23. augustā, kas bija Baltijas ceļa motīvs. Braucienam ir reģistrējušies vairāk nekā 200 antīko automašīnu, motociklu, autobusu un kravas automašīnu no Baltijas valstīm un citām kaimiņvalstīm.

Par godu Baltijas ceļam Bauskas Motormuzējā piektdien no plkst. 11.30 līdz 13.00 būs apskatāma vēsturisko spēkratu izstāde. 

Vēsturiskie spēkrati ir kultūras mantojums, kas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā tika novērtēts jau tad, kad mūsu valstis atradās Padomju Savienības okupācijā. Mūs vienoja atmiņas par zaudēto neatkarību un sapnis par brīvu nākotni. Aiz dzelzs priekškara mēs katrs saglabājām savu tautību un identitāti, galvenokārt ar kultūras saitēm.

Par Igaunijas seno automobiļu kustības sākumu tiek uzskatīta “Mäksa autovadītāju diena” Tartu apriņķī 1966. gadā, kur notika pirmā lielā antīko transportlīdzekļu parāde. Pirmais oficiāli reģistrētais seno automobiļu klubs bijušajā Padomju Savienībā bija “Latvijas Antīko automobiļu klubs”, kas tika dibināts Rīgā 1972. gadā. Lietuvā pirmais senās tehnikas klubs “Rieduva” tika dibināts 1974. gadā Kauņā. Igaunijā klubs “UNIC” tika reģistrēts 1976. gadā kā “Autom Association”apakšorganizācija.

Baltijas tautu vienojošās lielās seno automašīnu sacīkstes notika 1980. gadā Tallinā saistībā ar Olimpiskajām spēlēm un 1986. gadā Rīgā, atzīmējot auto 100. gadadienu. Jau otro reizi Baltijas ceļa gadadienā pierādās mūsu veiksmīgā sadarbība, organizējot piemiņas braucienu, lai godinātu vienu no lielākajiem mūsu tautu vienojošajiem notikumiem. 1989. gada 23. augustā divi miljoni cilvēku izveidoja triju Baltijas valstu tautu kopīgu cilvēku ķēdi starp Viļņu, Rīgu un Tallinu.

ceļš