Mēmeles ielu ekspluatācijā nodos šajā vasarā un lielāko ieguvumu no ielas atjaunošanas gūs iedzīvotāji un aktīvās atpūtas cienītāji. Jau 2018.gadā, uzsākot ielas projektēšanu, liela vērība tika veltīta ne tikai inženierbūves atjaunošanai, bet arī apkārtējās vides sakārtošanai un piemērošanai iedzīvotāju vajadzībām.
Mēmeles ielas pārbūve ir guvusi daudz pozitīvas atsauksmes sociālajos tīklos. Taču viena no pēdējām nozīmīgām diskusijām ir par inženiertīklu kontrolakām, kas Bauskas pilsētā, tāpat kā daudzviet Latvijā, atrodas uz ielas braucamās daļas un rada neērtības braucējiem.
Pieeja projektēšanā pamazām mainās un par šo problēmu daudz diskutē apvienība „Pilsēta cilvēkiem", kuras mērķis ir veicināt labas pilsētvides ieviešanu Latvijā, lai droši, ātri un ērti nokļūtu no punkta A uz punktu B, neatkarīgi no tā, ar kādu transporta līdzekli pārvietojies - ej kājām, brauc ar velosipēdu, pārvietojies ar sabiedrisko transportu vai auto.
Vai kontrolakas uz ielas braucamās daļas var novērst?
Kā redzam uz valsts galvenā autoceļa A7 maģistrāles Bauskas pilsētā, izbūvētās kontrolakas lielā skaitā ir sabrukušas pārmēru lielās transporta intensitātes un kravu pārsvara rezultātā. Tas rada pamatotas iedzīvotāju asociācijas un bažas par ielu ilgtspēju un uzturēšanu nākotnē, jo pēc asfalta seguma maiņas autovadītāji sagaida, ka vismaz tuvākajos gados braukšana pa to būs ērta, gluda un patīkama.
Mēmeles ielā ir izmantotas cita aku izbūves tehnoloģija, kas Bauskā ir pielietotas tikai jaunajos projektos, piemēram, Lidlauka ielā. Akas un vāku konstrukcijas ir paredzētas augstām dinamiskā slodzēm. Izbūvētais aku korpuss nav tieši saistīts ar vāka vai režģa korpusa lūkas pārsedzi – dinamiskā slodze un triecieni nereducējas uz aku, kas atspoguļojas ekspluatācijas gaitā uz ceļa seguma kvalitāti un nepasliktinās ilgtermiņā.
Vai varēja mainīt?
Mēmeles ielas būvprojekta izbūves apjomos paredzētie lietus ūdens kanalizācijas, sadzīves kanalizācijas, elektroapgādes un elektronisko sakaru tīklu aizsardzības un pārbūves darbi ir paredzēti tikai minimālajā nepieciešamajā apjomā, jo pastāvēja sabiedriskā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamās infrastruktūras bojāšanas risks. Tādējādi tika nodrošināta šo komunikāciju saglabāšana būvdarbu laikā un ekspluatācijas nepārtrauktība, neradot zaudējumus to īpašniekam, taču izbūvēt jaunus inženiertīklus vai palielināt jaudas nepieļāva programmas nosacījumi. Taču pie iespējas pārvietot visus inženiertīklus ir jādomā, vai pasūtītājs un nodokļu maksātāji par to būs gatavi samaksāt.
Mēmeles ielas projekta īstenošana uzsākta 2019.gada 11.decembrī, pēc līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru. Ielas pārbūvi veic SIA „VIA”, pēc SIA „BM- projekti” izstrādātā būvprojekta, uzraudzības darbus objektā nodrošina SIA „BaltLine Globe”. Būvdarbi noslēgsies 2021.gada vasarā.
Ilze Tijone,
Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja